Terugkijkend op 2021 is ons team het unaniem met elkaar eens: wat vlóóg dit jaar voorbij en wat zijn er veel positieve dingen gebeurd binnen de organisatie. We hebben onze dienstverlening sterk kunnen verbeteren en veel klanten hebben hun eigen doelstellingen wederom behaald. Daarnaast is het aantal klanten verdriedubbeld, mochten we nieuwe collega’s verwelkomen en staan we op het punt alweer te verhuizen naar een groter kantoor.

De pandemie dwong ons in eerste instantie met Teams te werken, maar uiteindelijk heeft dat tot iets moois geleid. Overleg via deze videoverbinding in plaats van een fysieke afspraak, leidt er namelijk toe dat we onze klanten vaker te woord kunnen staan, sneller kunnen helpen én bij spoed direct actie kunnen ondernemen. Oftewel, een betere dienstverlening. Daarom hebben we ook besloten, ongeacht de geldende coronamaatregelen, veel vaker Teams-vergaderingen in te zetten.

Verbeterde dienstverlening

Daarnaast hebben we de intake en interne processen verbeterd en heeft de klant nu altijd een vast aanspreekpunt. Zo hebben we het thema Informatiebeveiliging doorontwikkeld. De kennis hadden we al in huis maar de uitvoering hebben we geperfectioneerd. In 2021 zijn we samenwerkingen aangegaan met certificerende de instanties Dekra, TÜV Nederland, Kiwa B.V. en Brand Compliance. Hierdoor kunnen we sneller een audit inplannen en bij onduidelijkheden ruggenspraak met hen houden.
Ook hebben we onze diensten uitgebreid. Naast de huidige kwaliteitstrajecten en de trajecten omtrent organisatieopbouw, zijn we ook andersoortige projecten en trainingen aangegaan.

Nieuw product

Dit jaar kwam Chantal Hogeling-Pullen ons team versterken. Een prachtige aanvulling, omdat zij onder meer veel ervaring heeft op het gebied van Lean management dat zich richt op het wegnemen van overbodige stappen en activiteiten. Mede door haar komst hebben wij een nieuw product ontwikkeld, De (ver)bindende analyse genaamd. Hiermee kan de tevredenheid van cliënten en medewerkers van een zorgorganisatie verhoogd worden, waardoor het verzuim en verloop onder het personeel afneemt. Deze analyse biedt dé oplossing voor een actueel en groot probleem. Het mooie was dat we door de ontwikkeling van dit product ook onze eerste stagiaire van de Universiteit Twente konden verwelkomen. Studente Sabriya Sabbar heeft namelijk een adviesrapport opgesteld voor dit nieuwe product. De groei van onze organisatie zorgt ervoor dat we in 2022 zeker nog meer nieuwe medewerkers aan ons team gaan toevoegen.

Tevredenheid klanten

We merken dat onze naamsbekendheid groter wordt en we daardoor steeds beter gevonden worden door partners. Dit maakt dat wij samenwerkingen kunnen aangaan waar onze klanten van profiteren. De groei in het aantal klanten en personeelsleden is fantastisch, maar wij zijn vooral heel dankbaar dat onze klanten wederom hebben aangegeven zeer tevreden te zijn met onze dienstverlening.

De Zorgstrategen 2022 ©