Effectief communiceren
Voortaan elkaar beter begrijpen..
Je bent als receptioniste het eerste aanspreekpunt voor cliënten/patiënten en het visitekaartje van je organisatie. Bij deze representatieve functie komt veel kijken. Communiceren met mensen is iets wat je meestal doet vanuit je eigen stijl of gevoel. Dat gaat gelukkig heel vaak goed! Of wordt het als zodanig door jezelf ervaren dat het goed gaat? Zonder goede communicatie bereik je vaak niet wat je wil of moet bereiken.
Deze workshop is bedoeld als eerste stap op weg naar betere communicatie met cliënten/patiënten. Je leert hoe je patiënten/cliënten het beste kunt ontvangen en (telefonisch) te woord kunt staan, zodat je je organisatie op representatieve wijze vertegenwoordigt. Na een inleiding gaan we op een interactieve manier aan de slag met interne en externe communicatie. Onder andere de volgende onderwerpen komen aan bod: Hoe communiceer je op dit moment met anderen? Aan wie moet je voorrang geven: de bezoeker of de telefoon? Hoe ga je om met emoties van cliënten/patiënten? Is jouw huidige manier van communicatie daarbij wel effectief genoeg of kun je haar versterken met meer empathie, logica of minder primair of ‘rebels’ gedrag?
Aan de hand van de Talent-Profielen Analyses ontdek je regelmatige patronen en jouw persoonlijke valkuilen bij communicatie en de daarbij mogelijke passende verbetermogelijkheden. De workshop biedt veel handvatten om mensen voortaan beter te begrijpen en zo effectiever te communiceren.
Doel | Voortaan elkaar beter begrijpen en zo effectiever communiceren |
Voor wie? | Secretariaat, receptioniste, office managers |
Programma |
|
Datum | November 2019 |
Duur | 4 uur |
Kosten | €197,- Inclusief koffie, thee, water en wat lekkers. |
Locatie | Enschede |
Inschrijven voor deze workshop?
Stuur een mail naar ontwikkelen@dezorgstrategen.nl