Voor wie is de HKZ certificering?
Het HKZ-certificaat wordt toegekend aan organisaties die hebben aangetoond dat ze aan eisen voldoen op het gebied van veiligheid, effectiviteit, cliënttevredenheid en professionaliteit. Het proces om dit certificaat te behalen omvat zorgvuldige beoordelingen, evaluaties en audits om ervoor te zorgen dat de organisatie consistent hoogwaardige zorg biedt en voldoet aan wettelijke voorschriften.
De HKZ-norm is van toepassing op kwaliteitssystemen van organisaties, die zorg- of dienstverlening bieden in bijvoorbeeld de verpleging- en verzorgingshuizen, thuiszorg, geestelijke gezondheidszorg, verslavingszorg, mondzorg en fysiotherapie.
De Zorgstrategen is officieel HKZ partner
Per 1 februari 2016 is De Zorgstrategen officieel partner van HKZ. Voor het partnerschap gelden de volgende toelatingscriteria:
- Veel ervaring met het opzetten van kwaliteitssystemen;
- Bewezen kennis van de (nieuwe) HKZ normen en HKZ systematiek;
- Werken conform de HKZ-systematiek..
Wij bieden ondersteuning bij het opzetten van een kwaliteitssysteem conform HKZ norm en het onderhouden, borgen en het verbeteren van een kwaliteitssysteem.
5 stappen tot je HKZ certificaat
Ons traject bestaat uit verschillende stappen gebaseerd op de PDCA -cyclus:
- Inventarisatie: in kaart brengen welke processen of onderdelen er al beschreven staan.
- Opzetten en implementeren van een kwaliteitsmanagementsysteem: we stellen samen procedures op en geven je tips en trics om deze te implementeren binnen jouw organisatie.
- Interne audit: voor een aantal normen is een interne audit een vereiste, lees hier mee voor interne audit (verwijzing).
- Directie/organisatiebeoordeling: we schrijven samen met jou een organisatiebeoordeling.
- Certificering (externe audit): bij voorkeur begeleiden wij de externe audit door de certificerende instantie.
Heb je vragen of ben je geïnteresseerd in onze hulp neem dan via hier contact met ons op.